Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  16,173,990

50.47; 87.53.81

Khổng Vũ Quảng; Lê Anh Tuấn; Nguyễn Đức Khánh; Nguyễn Duy Tiến; Đinh Xuân Thành; Nguyễn Đức Khánh(1)

Nghiên cứu giảm phát thải độc hại cho động cơ diesel lắp trên xe buýt bằng phần mềm AVL-Boost

Study of pollution emissions reduction of diesel engine on buses by AVL-Boost software

Khoa học và Công nghệ các trường đại học kỹ thuật

2012

91

77-83

0868-3980

Phần mềm AVL-Boost; Động cơ diesel; Xe buýt; Giảm phát thải độc hại; Nghiên cứu

This paper presents simulation study of reducing pollutant emissions of diesel buses. The simulation studies were performed on a D1146TI turbocharged diesel engine that equipped with an Exhaust Gas Recirculation (EGR) system combined with a Diesel Oxidation Catalyst (DOC) and a Diesel Particulate Filter (DPF) by using AVL-Boost software. The simulation process was researched at operating regulations of engine and the ECE R49 test cycle. The simulation results showed that the nitrogen oxides (NOX) and Soot emissions are significantly dependent on the recirculation gas rate, and diesel engine emissions on buses can be up toward Euro3 standard when equipped with an EGR system combined with DOC and DPF. These simulation results have provided important information that can usefully assist in the first step of the design process of emission reductidn system for diesel engine on these buses.

TTKHCNQG, CTv140