



14
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Bùi Thị Hạnh Lâm, Nguyễn Danh Nam; Nguyễn Danh Nam(1);
Giải pháp phát triển giáo dục stem ở trường phổ thông Việt Nam
Solutions to the development of stem education in vietnam secondary schools
Tạp chí Khoa học và Công nghệ Đại học Thái Nguyên
2022
9
551-558
1859-2171
STEM; Giáo dục STEM; Dạy học tích hợp; Bài học STEM; Cộng đồng STEM
STEM; STEM education; Integrated teaching; STEM lesso; STEM community
Research results show that the organization of teaching mathematics according to the STEM education model has many limitations, especially the ability to connect teachers of different subjects in teaching with an interdisciplinary approach. Therefore, the solutions proposed in the paper focus on renovating training content, fostering teachers and developing the STEM education community of secondary school teachers, and enhancing teachers’ ability to cooperate in designing and organizing of the school’s STEM educational activities.
TTKHCNQG, CTv 178