Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  16,177,050

55.37.33

Chế tạo máy động lực

Lê Anh Tuấn; Triệu Tiến Chuẩn; Nguyễn Đức Khánh; Cao Văn Tài; Nguyễn Đức Khánh(1)

Nghiên cứu mô phỏng trên AVL boost tính năng của động cơ xe máy khi bổ sung khí HHO vào đường nạp

Simulation study on characteristics of a motorcycle engine with the addition of HHO gas to the intake manifold

Giao thông vận tải

2012

8

41-44

0866-7012

Động cơ; Xe máy; Tính năng; AVL Boost; Khí HHO; Mô phỏng; Nghiên cứu

This paper presents simulation results of HHO gas (a mixture of H2 and O2 in a ratio 2:1 by volume - produced by the water electrolysis) addition into intake manifold of a motorcycle engine with the support of AVL BOOST software. The simulation results indicate the effects of HHO gas addition on combustion characteristics, engine power and emissions. Ignition delay and combustion duration are shortened, cylinder pressure rise rate and engine power are increased. NOx emission are reduced, however CO and HC emissions are increased with the grow of HHO content. If engine power is kept constant at 1.97 kW (at 3000 rpm engine speed and lambda equal to 0.95) fuel consumption will be saved about 12.08 percent when adding 4 liters/min HHO gas. The NOx emission concentration surges 2.4 times, while CO and HC emissions decrease 97.97 percent and 46.98 percent in compare with using gasoline.

TTKHCNQG, CVb 12