Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  16,210,432

14.43

Khoa học giáo dục

Nguyễn Thị Phương THúy; Nguyễn Thị Sửu; Vũ Quốc Trung; Vũ Quốc Trung(1)

Phát triển năng lực giải quyết vấn đề cho học sinh tỉnh Điện Biên thông qua dạy học dự án phần Hidrocacbon hóa học hữu cơ lớp 11 trung học phổ thông

Improving the problem-solving ability of 11th grade students in Dien Bien province who are studying hydrocarbons in organic chemistry class

Tạp chí khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội)

2015

2

91-101

2354-1075

Giải quyết vấn đề; Năng lực; Học sinh; Hóa học hữu cơ; Hidrocacbon; Trung học phổ thông

The ability to solve problems is an important core competency that should be developed in all students, but this is especially true for high school students. Project-based learning is thought to be an effective way to developing students' learning capacity. In project-based teaching, teachers are to organize, support and help students to understand and assert themselves through active exploration and understanding of the problem. The results are a display of many different learning styles. This article presents the results of research on the development of problem-solving capacity among students in the mountainous province of Dien Bien through the use of project-based learning in the teaching of hydrocarbons in 11th grade organic chemistry of class.

TTKHCNQG, CVv 157