Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  16,190,283

14.35.21

Khoa học giáo dục

Bùi Minh Đức; Đào Thị Việt Anh; Hoàng Thị Kim Huyền; Đào Thị Việt Anh(1)

Đổi mới mô hình đào tạo giáo viên trong các trường đại học sư phạm theo hướng tiếp cận năng lực

Renewing the model of teacher training in padagogic universities under the approach of capability

Tạp chí Giáo dục

2012

277

2-5

0866-7476

Giáo viên; Trường đại học; Sư phạm; Đào tạo; Mô hình; Năng lực

In recent years, competence based approach is one of the basic trends in the innovation process of curriculum and educational method in the world. Accordingly, Viet Nam has been building the new curriculum and text book to secondary education which is supposed to be piloted after 2015 and officially after 2018. Besides, the ways of building curiculum and teacher training in Viet Nam mainly based on traditional approaches that prefers content based approach than skill development. Therefore, it is neccessary to have innovate teacher training type which is based on competence approach in order to meet the needs of society and secondary school education in the coming time.

TTKHCNQG, CVv 216